8 Temmuz 2008 Salı

Fotoğraf dediğin HTTP Request ile çekilir...

Stajım vasıtası ile Visual Basic 6.0'a bir dönüş yaptım. Tabi ki kolaya alışınca eskiler baya bir zorluyor insanı. Ip kamera ile foto çekecek bir uygulama yazmam istendi, başka dillerde 2-3 satırlık işi olan uygulamayı örnek kıtlığından ötürü baya bir araştırmak zorunda kaldım. Edindiğim bilgileri de hala 6.0'da yazanlarla paylaşmak istedim.

Öncelikle Inet kontrolünü projeye ekliyoruz (Project->Components->MS Internet Control 6.0). Ardından tüm dillerde olduğu gibi bi kaç satır kod yazacağız :)

'Set Inet1 control for HTTP protocol
Inet1.Protocol = icHTTP
'HTTP port number = 80 (fix)
Inet1.RemotePort = 80
'Picture will be taken as a byte stream

Dim web_pic() As Byte
'Url to get picture
Dim URL As String
'Set URL For AV camera
URL = "HTTP://***ip here***/image?res=full&x0=0&y0=0&x1=1600&y1=1200&quality=12&doublescan=0"
'Make connection with given url and get response as byte (parameter = 1)
web_pic() = Inet1.OpenURL(CStr(URL), 1)

Bundan sonrasında web_pic() değişkenine aldığınız byte stream ile istediğinizi yapabilirsiniz.
Hayrını görün...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Teşekkürler.

Çağlar Kilimci dedi ki...

valla ben de webcam ile ilgili bişi yapıyom. Pardus'un giriş yöneticisi olan kaptana webcam desteği eklicem inş. Öle saçma sapan bi ikon göstermesin, adam gibi kullanıcıyı göstersin :)

Ben de konu ile benim blog a bişiler yazcam, ilgilelen olursa ordan (yani burdan ) da bakabilirler.